Kapitel 2

Hej , här kommer kapitel 2 i min "novell" har ännu inte kommit på något namn åt den.


Vivian                                                        Alex



Jag såg mig om över axeln och såg att Lizzy kom gåendes emot oss.

-Hej , är de på väg?
-Ne , dem har inte ens börjat byta om, sa hon och kollade i marken.

Just som Alex skulle säga något hörde vi hur någon från tjejernas omklädningsrum skrek.

 


Kapitel 2 Broken Nails and Broken Hearts

 

 

Ut kommer Ella springandes , efter henne kommer en kille , jag har för mig att han heter Adam.

-Jävla idiot!! Du bröt min NAGEL! , Skrek Ella

-Haha , det är ju bara en nagel, sa Adam

- Nej det är inte bara en nagel , men asså nu är den ju bruten pucko! , sa Ella

Jag hör hur Alex börjar skratta bakom mig och tänker vilket vackert skratt han har, Men guud han är ju min lärare.

-Och vad skrattar du åt då?frågade Ella Alex

-Dig , sa han och skrattade.

Jag kollade på Alex , han hade axel långt brunt hår och mörkbruna ögon han hade också lite skäggstubb som syndes fast han rakat sig  , han var så himla snygg.

De andra kommer ut från omklädningsrummen och ser på Ella som är helt röd i ansiktet.

-Okej , idag ska vi köra fotboll , men först ska ni springa runt salen i 3 minuter , HÖGT TEMPO! , han röt bokstavligt talat ut orden.

Jag och Lizzy började springa och fick resten med oss. Fotboll var jag rätt bra på och jag tyckte det var kul , så när matchen var över hade jag gjort 8 mål så mitt lag vann med 10-3. När timmen var slut gick alla mot omklädningsrummen.

-Vivian! kan du stanna kvar ett tag? frågade Alex

-Okej , vad är det?

-Du var grym på fotbollen så jag undrar bara om du kanske ville komma och spela i skollaget , vi ska träna efter skolan  så vad säger du?

-Eh , jag vet inte
-Vadå vet inte du är ju jätte duktig.
-Jo men jag kan inte efter skolan
-Men på torsdag har vi också träning så kom då.
-Visst
-Bra , gå iväg och duscha nu. Så ses vi.
-Ah visst.

Dagen gick rätt fort och sista lektionen var historia. När det äntligen ringde ut gick jag till mitt skåp och tog min väska och gick.

Pappa var hemma när jag kom och jag tänkte smita förbi honom men det gick inte. Han gick fram till mig och slog mig i ansiktet , sen i magen. Han tog mitt huvud och dunkade det i väggen en gång sen gick han. Jag ville bara där ifrån innan mamma kom hem , och skällde ut mig för att jag såg ut som jag gjorde efter att pappa slagit mig. Jag gick upp på mitt rum och tog min gitarr , sen gick jag till skolan och satte mig under ett träd och började spela My Wish och sen sjöng jag lite också.

 

Alex

 

Jag gick ut från skolan när jag hörde att någon sjöng. Jag såg att det satt någon under ett träd 10 meter därifrån. Hon hörde mig inte så jag stod bara där och lyssnade. Jag kände igen henne från min första lektion. Hon var sjukt duktig på att sjunga.Hon sjung klart den låten och började på en ny.

 

Vivian

 

Jag visste att det stod någon bakom mig men brydde mig inte utan fortsatte med en till låt , Pray,

När jag sjungit halva låten kom personen bakom mig och satte sig bredvid. Jag såg att det var Alex och rodnade.Han hade en svart skinnjacka och jeans på sig och det passade han verkligen i.

 

Alex

 

Jag satte mig ner bredvid henne och såg hur hon rodnade. Gud vad vacker hon var när hon rodnade.Jag satt bara där och lyssnade på henne.

 

Vivian

 

Jag sjöng klart och vände mig sen mot Alex , när han såg mitt ansikte hörde jag han flämta till.

-Gud vad har hänt? frågade han chockat
-Det vanliga ,sa jag och såg att mitt svar förvånade honom.
-Vem har slagit dig?! frågade han upprört
-Min pappa , han gör det nästan varje dag.
-VA! Du måste anmäla honom
-Nej då blir mamma arg.
-Men hon kan väll inte bli arg om du anmäler honom för misshandel?
-Jo , sa jag sen började jag gråta.

Alex såg ömt på mig innan han la armarna runt mig och drog in mig i hans famn. Jag lutade huvudet mot hans bröst och märkte att jag blötte ner hans tröja.

-Bry dig inte om det , sa han
-Kan du läsa tankar nu också? , sa jag och log
-Ne men jag såg att du kollade och tänkte att det måste vara det. Han log tillbaka.
-Mår du bättre? frågade han
-Ne inte direkt.
-Vart slog han dig mer?
-Magen , dunkade huvudet i väggen.
-Men då kanske vi ska gå till skolsköterskan och kolla om du fått hjärnskakning eller nått.
-Visst , sa jag och reste mig upp. Han såg att jag haltade och tog upp mig i famnen sen bar han iväg mig.
-Men vad gör du? Släpp ner mig! sa jag
-Nej du haltar ju.
-Jo men jag kan gå.
-Sluta gnäll och slappna av, när han sa det så lutade jag huvudet mot hans axel och la armarna runt hans nacke.Jag kollade upp på honom och såg att han log , när han märkte att jag kollade på honom kollade han ner på mitt ansikte och strök mig försiktigt över kinden.
-Du sjunger väldigt bra Vivian , sa han och log ett snett leende mot mig som jag vart helt yr av , så jag rodnade och kollade ner.
-Tack , antar jag.

Han tog handen om min haka och vände upp mitt ansikte sen böjde han sig ner och kysste min panna.



Vill ni att jag ska fortsätta på min novell? KOMMENTERA TACK!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Ojdå, jag blev en aning chockad över att Vivians pappa misshandlar henne. Jag blev lite förvirrad bara när det plötsligt var nästa dag och ur Alex synvinkel, annars var det bra :) Jag tycker du ska fortsätta.

2011-04-30 @ 10:58:42
URL: http://sunbeach.blogg.se/
Postat av: Emma

Olivia :Tack så mycket :), om du menar när hon gick till skolan efter att hennes pappa slagit henne så var det samma dag , och Alex skulle åka hem efter att han tränat skollaget när han hörde henne sjunga. :)

2011-04-30 @ 14:25:30
URL: http://ilovevampire.blogg.se/
Postat av: jessica

Var gärna med på diskussionen angående "The last day



Tack!

2011-04-30 @ 18:15:25
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej!

Håller med Olivia vart lite förvånad när hon kom hem och hennes pappa bara slog henne.Finns det nån anledning tills varför han gör det?



Tycker den var jätte bra så du ska absolut fortsätta



P.s din header är klar snart!

2011-04-30 @ 22:32:57
URL: http://thevampireobsession.blogg.se/
Postat av: Moa

Du är ju sjukt duktig! Jag tycker absolut du ska forsätta!



<3



POK Moa

2011-05-01 @ 17:18:04
URL: http://vampirediariesgirls.blogg.se/
Postat av: Olivia

Du, jag har ritat en fanbild till den här berättelsen. Kan du skicka din adress till mig, så att jag kan skicka den till dig?

Tack.



[email protected]

2011-05-01 @ 17:57:55
URL: http://sunbeach.blogg.se/
Postat av: Julia

jätte bra!

2011-05-01 @ 21:00:36
URL: http://julllanes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0