Hjälp mej!

Heej! Jag funderar på att skriva en novell här på bloggen , jag har skrivit en liten del men fortsättningen blir bara fel hur jag än gör , så ni får hjälpa mig med idéer. Här kommer det lilla som jag skrivit;


Kapitel 1 New School

 

Vivian vaknar av att sin mamma skriker på henne nerifrån köket.

-VAKNA! Bussen går om 5 minuter!

Jag slänger mig in i min walk-in-closet och tar de första bästa kläderna. Ett lila linne , jeans shorts och mina röda Converse. I köket sitter min lillebror Rick. Han har en smörgås i handen och ska ta ett bett av den när jag tar den av han. Jag hittar min skinnjacka i hallen och sen springer jag till busshållplatsen.

På bussen är det fullt , förutom bredvid en kille med huvtröja och solglasögon. Jag går dit och sätter mig. När han ser att jag tänker sätta mig kollar han upp på mig.

-Hej ,säger han

-Ehh... Hej? , säger jag

-Går du på Casper High?

-Jepp , säger jag

- Jag har aldrig sett dig där förut.

-Jag börjar idag

-Okej , jag heter Jeremy.

-Ah , jag heter Vivian.

-Vi ses , säger han och reser sig upp.

Jag ser upp och såg att vi var framme vid skolan. När jag kommer in i skolan krockar jag med en tjej med rött hår och glasögon.

-Oj.. Förlåt... , säger jag

-Det är okej, säger tjejen



Hur ska jag fortsätta? Ska jag fortsätta?  Vad ska novellen heta?   KOMMENTERA!


Kram!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Tja, eftersom det är lite svårt att veta vad det handlar om kan jag nog inte riktigt hjälpa dig med namnet. :) Med en sådan början kan du fortsätta hur du än vill. Det kan bli en vampyrberättelse, en mordhistoria, en ungdomsberättelse, ja allt möjligt! Bestäm själv vad du är sugen på.

Sv: Jo, jag SKA fortsätta med Lambosablomman någon gång, men det kan nog dröja eftersom jag just nu fokuserar på Sun Beach.

2011-04-27 @ 17:04:29
URL: http://sunbeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0