Sorry Bad Update , men här är kapitel 3 :)

Förlåt för dålig uppdatering , har haft det lite stressigt men här är kapitel 3 , om någon kommer på ett passande namn till min berättelse så skriv det gärna i en kommentar :).


-Du sjunger väldigt bra Vivian , sa han och log ett snett leende mot mig som jag vart helt yr av , så jag rodnade och kollade ner.

-Tack , antar jag.

Han tog handen om min haka och vände upp mitt ansikte sen böjde han sig ner och kysste min panna.

 


 

Kapitel 3  I Will Not Forget

 

När vi kom till skolsköterskan ropade Alex på henne. Hon kom och såg mitt ansikte , jag hörde hur hon drog efter andan.

-Vad är det som har hänt? frågade hon medan hon undersökte mig
-Hennes pappa har slagit henne i magen också , sen dunkade han hennes huvud i väggen, sa Alex
-Men lilla flicka , hur mår du? Du är inte yr eller mår illa?
-Ne , det gör bara väldigt ont, sa jag och märkte inte att jag grät förrän Alex drog med handen över mina kinder.
-Vivian , kommer han göra illa dig när du kommer hem?
-Nej , jag antar att min bror är hemma så då vågar han inte slå mig , sa jag och fällde ännu en tår.
-Det var ju bra , sa sköterskan. Jag kunde inte bestämma mig om hon var ironisk eller inte.

Hon sa att jag inte hade fått några skador och ville att jag omedelbart skulle lägga mig och vila när jag kom hem.

-Okej , hejdå

-Ta hand om dig Vivian

När jag skulle gå till dörren tog Alex upp mig i famnen igen och bar mig. Jag blundade och märkte att han kollade på mig , jag öppnade ögon och såg in i ett par varma mörkbruna ögon. Han böjde ner sitt huvud och kysste mig länge och intensivt. Han bar mig till ett träd bredvid skolan , la mig ner i gräset och satte sig bredvid. Jag log mot honom och Alex log tillbaka, sen l jag armarna om hans hals och drog ner honom. Vi låg där i gräset och kysstes länge , sen la jag huvudet på hans bröst och han la armarna om mig. Vi bara låg där och njöt av varandras närhet , vi kysstes ibland och när Alex hade sina händer under min tröja , hör vi hur någon harklar sig bredvid. Vi rycker till och sätter oss upp. Där står det en gubbe med en vit liten hund och tittar på oss.

-Är du inte lite för gammal för henne? fråga gubben och kollade strängt på Alex.
-Eh , var allt Alex fick fram , jag tror att han blev lite överraskad.
-Nej , det är han inte, sa jag och såg hur mannens blick flyttades över till mig.Hans hund gick fram till oss och började slicka Alex i ansiktet , - Tydligen inte för din hund heller, sa jag och skrattade. Jag såg att mannens ansikte mjuknade en aning och han skrattade lite han också.
-Okej , men gör inget du får ångra senare , sa han och gick. Vi reste oss och gick mot Alex bil , han körde hem mig och innan jag gick ur bilen kysste han mig länge.
-Det kommer att bli problem i skolan om någon får reda på det här , sa Alex
-Jag vet , men jag ska inte säga det till någon , sa jag Jag såg att Alex kollade på mig och log.
-Vad!? , frågade jag irriterat.
-Ne inget , det såg ut som om han ljög men jag struntade i det. När jag skulle öppna dörren tog han tag i mig och vände mig mot sig.
-Eller jo , jag vill bara att du ska veta att jag gillade det och inte ångrar det , sa Alex och jag böjde mig fram , kysste honom på halsen.
-Vet du , jag gillade det också och jag ångrar det verkligen inte , viskade ja i hans öra.
-Kan jag få ditt nummer? , frågade Alex Jag tog hans iphone som han hade i handen och skrev in mitt nummer.

Jag gick ur bilen och upp till huset. Jag vände mig om och såg Alex åka. Sen gick jag in. Min mobil surrade till och jag fick ett sms , det var okänt nummer.

I will not forget ♥/ diin Alex♥

Jag kände att jag log för mig själv hela vägen till mitt rum. Jag la mig på sängen och somnade direkt.


Det vart inte så långt denna gång . KOMMENTERA :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Blev lite överraskad att Alex och Vivian, lixom, fick ihop det så snabbt. Men det var fint :) Jättefint kapitel, man blir glad.

Tänk bara på att hålla samma tempus (tidsform) hela tiden. Ibland är det presens (nu) och ibland imperfekt (då). Annars fint :) Fast det är lite jobbigt att läsa när texten är så här imitten, kan det inte vara åt vänster istället?

2011-05-02 @ 15:11:14
URL: http://sunbeach.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Håller med Olivia om att det gick lite fort, men annars var det bra! Jag tänkte inte ens på vilket tempus du hade ;) //Kajsa :D

2011-05-15 @ 21:17:29
URL: http://minanovelller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0