Ännu en fan-fic

Jag, Olivia, tänkte nu börja lägga upp en egen fanfic här på bloggen. Alltså så kommer det att finnas två berättelser här bloggen, en som jags skriver och en som Emma skriver.
Jag beröer lite hjälp med namnet med min fanfic. Den handlar om Celine, som är en ung vampyr. Hon beter sig inte som vampyrer borde göra. Hon låtsas vara en människa, hon dödar inte och framför allt: Hon är kär. Det är strängt förbjudet för vampyrer att ha känslor för människor, men trots det har Celine nu varit förälskad i sin bästa vän Zach, som är en människa och inte känner till vampyrer, i ett helt år. Celine gör sitt bästa för att dölja sina känslor för om De (De är ungefär som Volturi, de är vampyrer som håller ordning på lagar) får reda på det så är inte vara Celines liv i fara, utan även Zachs.
.
Här är alltså mina egna förslag:
.
1. 
Här tänker jag som att vampyrer har sina egna "tio guds bud" och en av dem är Du skall icke älska, isället för Du skall icke dräpa.
.
2. 
Med detta menar jag att vampyrers hjärtan, som på sätt och vis är döda, inte kan älska enligt vissa.
.
3.
Vilket betyder Att förbjuda kärlek. Jag kan ta den på svenska också, men det  var lite coolare på enelska tycker jag:)
.
4.
Detta betyder Inte tillåten att älska. Även den var coolare på engelska.
.
.
Sådär! Då har vi två på svenska och två på engelska. Jag kan ju såklart översätta titlarna till vilket språk ni än önskar.
Så, nu, snälla ni! Skriv en kommentar om vilken ni tycker är bäst eller lämna ett eget förslag! Tack!
.

.
//Olivia

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker den ska heta Ett dött hjärta älskar in†e : ) Den verkar grymt bra!! =)

2011-05-21 @ 16:05:16
URL: http://ilovevampire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0