Kapitel 4 på Emmas berättelse

Egentligen är det ju Emma som skriver denna berättelse, men på order av henne så skriver jag nu detta kapitel :) Hoppas att ni blir nöjda ändå.
____________________________________________________________________________

Jag gick ur bilen och upp till huset. Jag vände mig om och såg Alex åka. Sen gick jag in. Min mobil surrade till och jag fick ett sms , det var okänt nummer.

I will not forget ♥/ diin Alex♥

Jag kände att jag log för mig själv hela vägen till mitt rum. Jag la mig på sängen och somnade direkt.

.
Kapitel 4- Pain in the heart
.
Jag svävade på moln nästa dag. Hade jag varit vid mina sinnes fulla bruk, hade jag kanske tyckt att det inte var särkilt smart att vara kär i sin lärare. Men nu? Ja, nu kunde jag inte tänka mig något bättre. Varje gång jag blunade kunde jag se Alexs bruna ögon, som tittade in i mina. Jag kunde känna hans händer mot min bara hud, hans läppar mot mina...
-Går inte din buss nu?
Min lillebror Ricks röst kallar mig tillbaka till verkligheten. Jag tittar på klockan och ser att han har rätt.
Svärade rusar jag ut från huset och vidare till busshållsplatsen, bara för att se min buss åka iväg.
-VÄNTA! Jag sprang efter. VÄNTA, HÖRNI!
Förväges. Jag kunde föreställa mig hur Ella och hennes gäng skrattade därinne. Om de nu åker buss, vill säga.
Jag suckade högt. Toppen. Nu kommer jag försent.
Jag var nära att börja gå hem och tigga Rick som skjuts, när någon tutade bakom mig. Jag snodde runt och stirrade på en blå volvo.
Rutan virades ner och ett rödhårigt huvud sticks ut.
-Ska du ha skjuts? frågade Lizzy.
Jag log lättat. -Ja tack.
.
Tack vare Lizzy så kom jag i tid till skolan. Dock hann jag inte söka upp Alex, som jag tänkt. Jag skulle hur som helts få träffa honom på idrottslektionen senare. Men det verkade vara en sån lång tid tills dess!
På lektionerna och i korridorena stirrade många på mig. Ett tag var jag rädd att mitt förhållade med Alex läckt ut, men sedan insåg jag att det var en del av att fortfarande vara "den nya tjejen."
Vi hade lunchrast nu, alltså ett tillfälle att få träffa Alex! Jag gav mig genast av mot hans kontor, som jag fått veta låg i närheten av gympasalen. Dörren var öppen, alltså måste han vara inne.
Men just innan dörren hejdade jag mig, för jag hörde röster.
-Men Anneli, inte behöver du träna. Du är vacker precis som du är.
Jag stelnade till. Nej, jag måste ha hört fel. Det där kunde inte vara Alexs röst.
-Åh, Alex, vilket smickrare du är!
Det var Alex.
-Ska vi säga klockan sex då?
-Mm, hämat du mig?
-Om du ber mig...
Jag kikade in genom dörren, snabbt, och hann få syn på Alex och Ms Jenen (mattelärarinnan) som stod och log mot varandra. Ms Jenen var helt klart snyggast bland lärarinnora, med långt blond hår, supersmal midja och rena och strikta kläder. Hon var ung, men ändå lite äldre än Alex.
Har ni någon gång blivit knäad i magen? Tja, det har jag. Flera gånger av min pappa faktsikt. Det tar andan ur dig, får dig att knippa efter luft. Och sedan så gör det fruktansvärt ont. Så ont att dina ögon tåras och hela omvärlden försvinner.
Det var så jag kände nu. Som om Alex knäat mig. Vilket han lika gärna kunde ha gjort, det hade säkert varit bättre än det här. Vad som helst var nog bättre än det här.
Alex. Alex, som jag bara för någon dag sedan strulat med, var redan i farten och bjöd ut en ny tjej. Eller en ny tjej? Han hade ju aldirg bjudigt ut mig. Jag hade väl egentligen aldrig räknats. Jag var ju bara en nolla, en Ingen. Varför skulle Alex bry sig om mig?
Jag vände mig om och sprang, innan de två tuturduvorna fick syn på mig och mina tårar som inte gick att hejda, som bara rann och avslöjade för alla vad jag kände.
Om hur ont jag hade i hjärtat.
.
.
Hoppas jag inte gör er besvikna :) Vi ska btw nu börja med att avsluta varje inlägg på ett litet snyggare sätt.
.

Kommentarer
Postat av: Linnea

SV: Eftersom de letar efter en studio, ska bestämma vilka skådespelare som ska vara med, skriva manus m.m så kommer Vampire Academy inte komma ut åtminstonde detta år :(

Enligt imdb.com kommer filmen ut under 2013 - vilket känns enormt långt bort...

2011-06-20 @ 20:32:59
URL: http://swedenvampirediaries.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra! :D

2011-06-22 @ 21:41:43
URL: http://twovampires.blogg.se/
Postat av: Emma

Helt otroligt! Det var hur bra som helst:) det jag har skrivit är jättedåligt jämfört med det här:)

2011-06-24 @ 04:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0