Första Kapitlet :)

Hej här är första kapitlet i min lilla berättelse eller vad man ska kalla den, hoppas ni gillar den har fortfarande inget namn på den men ska tänka tills jag kommer på något.


Kapitel 1 New School , New Teacher

 

Vivian vaknar av att sin mamma skriker på henne nerifrån köket.

-VAKNA! Bussen går om 5 minuter!

Jag slänger mig in i min walk-in-closet och tar de första bästa kläderna. Ett lila linne , jeans shorts och mina röda Converse. Jag kollar snabbt i spegeln och granskar mig själv. Mitt mörkbruna hår nådde nästan till midjan nu , mina stora bruna ögon och min mandel färgade hy. I köket sitter min lillebror Rick. Han har en smörgås i handen och ska ta ett bett av den när jag tar den av han. Jag hittar min skinnjacka i hallen och sen springer jag till busshållplatsen.

På bussen är det fullt , förutom bredvid en kille med huvtröja och solglasögon. Jag går dit och sätter mig. När han ser att jag tänker sätta mig kollar han upp på mig.

-Hej ,säger han

-Ehh... Hej? , säger jag

-Går du på Casper High?

-Jepp , säger jag

- Jag har aldrig sett dig där förut.

-Jag börjar idag

-Okej , jag heter Jeremy.

-Ah , jag heter Vivian.

-Vi ses , säger han och reser sig upp.

Jag ser upp och såg att vi var framme vid skolan. När jag kommer in i skolan krockar jag med en tjej med rött hår och glasögon.

-Oj.. Förlåt... , säger jag

-Det är okej, säger tjejen

-Vet du vart eh.. sal 741 ligger?

-Jag ska dit nu så jag kan visa dig, om du vill?Säger hon

-Visst

När vi gått en bit märker jag att folk stirrar på oss , och tjejen tittar ner i golvet.

-Ehh.. vad heter du?
-Lizzy , och du?
-Vivian , sa jag och log mot Lizzy

Vi kom fram till salen och såg massa elever stå och prata. När dem såg att vi kom började alla stirra på oss. En tjej med blont rakt hår och överdriven sminkning kom fram till oss .

-Heej! , jag är Ella.
-Hej?
-Vem är du? frågar Ella
-Det är den nya tjejen , sa en kille. Kommer du inte ihåg att det skulle komma någon ny?

Vivian kollade på killen som pratat. Det var killen från bussen , Jeremy.

-Okej , iallafall jag bestämmer här på Casper High , sa Ella

-Ingen bestämmer över mig och det ska du ha klart för dig!

Jag märkte att personerna som var tillräckligt nära för att höra spärrade upp ögonen. Ella fnös och gick och ställde sig vid sitt gäng. Lizzy viskade : Ingen har någonsin sagt emot henne förut , så du borde nog passa dig i fortsättningen.

-Jag är inte rädd för henne , sa jag
-Ne , men det borde du , sa Lizzy
-Vem är läraren? , frågade jag Lizzy
-Vet inte , vi ska få en idrotts lärare , där kommer han.

Jag vände mig åt det hållet och ser den snyggaste killen jag någonsin sett! Alla tjejer började genast flirta med honom men han brydde sig inte.

-Hej,  jag är Alex Falk , och kommer ta över för eran gamla lärare Robert. Alla ska vara klara om 10 minuter! , sa han.

Alla gjorde som han sa och gick in till omklädningsrummet. Jag var klar först av alla och gick tillbaka ut till gymnastikhallen.Jag hade ett vitt linne på mig och korta svarta shorts. Alex vände sig om när han hörde att jag kom.

När han såg mig vidgades hans ögon innan han samlade sig.

-Hej , det gick snabbt , sa Alex

-Hej , ja det gjorde det väll, sa jag

-Kommer de andra snart?
-Jag vet inte , Lizzy sa att dem alltid kommer försent.
-Men du vet väll hur det brukar vara , eller?
-Nee... , jag börja idag.
-Ahh , och hur går det då?
-Helt okej.
-Vad bra.

Jag märkte att han hade svårt att inte kolla på mina bröst , jag hade d-kupa. Jag skruvade besvärat på mig och sen hörde jag att det kom någon. Jag såg mig om över axeln och såg att Lizzy kom gåendes emot oss.

-Hej , är de på väg?
-Ne , dem har inte ens börjat byta om, sa hon och kollade i marken.

Just som Alex skulle säga något hörde vi hur någon från tjejernas omklädningsrum skrek.




Det var första kapitlet , och kommentera så ska jag försöka skriva nästa kapitel så snabbt jag kan.

 


Kram!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Bra :) Du skriver enkelt och tydligt, du råkade bara byta till Tredje-person istället för jag-form en gång.

Den där Alex verkar lite förtjust i Vivian :)

2011-04-30 @ 10:53:12
URL: http://sunbeach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0